Friday, February 11, 2011

Roti Goreng Rangup

Minum petang dengan roti goreng rangup Hasue.. TQ hasue berkongsi resepi .. akk CP kt sini.. memang sedap roti digoreng begini.. n lainkali saya nak buat filling sardin pulak.. untuk resepi ni saya buat 1/2 adunan.

Roti Goreng Rangup

Bahan-bahan:

* 8 keping roti
* Serikaya - Secukupnya
* 2 cawan Tepung gandum
* 2 1/2 cawan air
* 2 sm Marjerin
* 1 sudu kecil garam dan gula(gula bkn nak bagi perasa tp nak bg kuih sdikit berkilat je)
* Sedikit pewarna kuning

Cara-cara

1. Di dlm bekas,satukan tepung bersama marjerin,garam dan gula. Bancuh dgn air(guna whisk lg sng)warnakan kuning dan ketepikan.
2. Ambil 2 keping roti dan intikan dengan serikaya dan potong ikut citarasa..nak cantik buang kerak tepi pun boleh.
3. Panaskan minyak di dalam kuali utk menggoreng.
4. Celupkan roti td ke dalam adunan tepung dan goreng segera sehingga keperangan. (Sy suka sedikit hangus,lg rangup!)
5. Tips: Roti yg dipotong pd saiz kecil lebih menarik perhatian si manja anda.. SELAMAT MENCUBA! :)


9 comments:

AZLITA AZIZ said...

simple aje eh! tapi nampak menarik... nanti ita pun nak cuba jugak lah...
mesti anak2 suka sebab rangup!!...

Nieza said...

simple n sedap la kak...tapau 2 ketoi nk buat minum ptng ni hehe

Syimama said...

hmm...anak2 sy tentu suka recipi ni.

HaSue said...

nenongg nenongg..dgn pantas berdezup singgah umah kak zana..cantik je roti akak tuh..mintak 2 ketui ye kak..kalo dah abis,mintak 5 ketui pun jadik laa..ngee ngee..
lenkali wat sardin tu cop 3 ketui.hihi

p/s:tgh bakar kuih bakar akak nih..wat bekpes esok.ntah camner kejadiannya..ekeke

Mas said...

mas pun dah terpanggil2 nk membuat roti ni...
rasanya esok jadi projek ni...
tengok roti akak..jadi tak sabar2 lak nk buat...he..he..

~Norul Mas Hana ~ said...

nampak senang..nak cuba lah jgk.. =)

Mr. Mama said...

simple tapi sedap....

Nora Shahaira said...

wajib buat ni ( sume nak buat..tp satu pun tak buat lg..) ha ha

hari ni tak masak aaaaa...

ainnoraini said...

sadap tu...
anak2 suke kalau buat mcm buat bekal gi sekolah...

harus kucube...

salam ziarah & selamat pagi...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin