Wednesday, February 2, 2011

PUMPKIN CHEESE CAKE

Teruja bila melihat Alongroz membuat siaran ulangan untuk PCC ini.. kebetulan ada pula stok separuh labu yang tak ter'bingka'2 tu.. maka acara memanaskan dapur berlarutan hingga ke petang.. Ini PCC yang tak sempat di 'chill'kan.. tapi rasa tetap hebat n sangat sedap.. terima kasih along kerana berkongsi resepi..

PUMPKIN CHEESE CAKE
By: Roz@HomeKreation
Source: Friend
Makes 9" round
BASE:
10 packets Oat Crunch Biscuits - crushed .. saya guna biskut marie jer +/- 50 kpg
225g Butter - melted
2½ cup Flour.. (saya tak gunakan)

Mix all ingredients and press on baking tray.
Bake for 5 minutes and cool aside.

FILLING:
600g Cream Cheese
2 cup Mashed Pumpkin
2 Eggs
1½ cup Sugar (brown or white)
1 tbsp Cinnamon Powder
½ tbsp Nutmeg Powder (optional)

METHOD:
1. Mix cream cheese with sugar well.
Add in egg one at a time & beat well.
Add in cinnamon and nutmeg powder (HomeKreation: skipped)
Add in mashed pumpkin.

2.Pour on top of the base
Bake in preheated oven 170C for 45 minute.
Cool & chill overnight.


5 comments:

HomeKreation said...

Waah... laju nya dik Zana menyambut sahutan... cedap kan... meh kita nyum2 sama2...hehe.

Naz said...

Salam Kak Zana..
Sedap ye kak..Naz suka labu tp tak pernah lak buat kek mcm ni..Kena masuk list jugak ni...

Bee said...

suka sangat labu!!!!

Ida Ddapur said...

emmm...mesti sedap ni kak zana...lemak labu tu ditambah pula ngan lemak cheese...suke!

CatlinaFly said...

esok, nak gi umah akak...

hhehe ok2..nanti nak gi bebetul..sila buat kek ini , kek itu, kek sinun sume hihi...

especially yg ada cheese tau kak!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin