Sunday, February 20, 2011

Cekodok Pisang

Hari ni masak menu2 biasa jer.. asam pedas ikan mayong fav en hb, sup petola n ikan goreng.. kul 12 dah lunch... tak ada nk cerita sebenarnya.. cuaca diluar pun tengah panas.. nak keluar membeli barang dapur pun rasa malas.. petang2 memang sedap makan2.. n air teh 'o'
Cekodok pisang..tak susah menyediakannya.. kalau nk sedap pisang kene lebih n masak ranum tepung secukupnya, gula ikut rasa, sikit soda bicarbonat n garam, tak perlu letak air... guna jari2 jer untuk masukkan dalam kuali...

6 comments:

suri solehah said...

salam..hubby hard core punya penggemar cekodok pisang

Mimiey.. (^-^) said...

sedapnye kak zana...cekodok ni makan panas-panas mmg laju je masuk mulot...hehehhehe

Nora Shahaira said...

kak..nora selalu buat cekodok pisang warna dia tak macam ni, cerah je..nape ye..apa yg tak betul..pastu agak liat, walaupun tepungnya kurang...uwaaa....

openid said...

Salam Kak Zana,
akak buat bulat2 mcm ni teringat kat makngah di kampung. dia pun guna jari2 je masa nak goreng tp comel2 je jadinya :)
Ijan

Nieza said...

ni memang my fav ni kak...kalau buat tak jadi comel mcm akak buat pun...btw msk simple pun sodap!...:)

nba-Nur said...

Nur panggil ni jemput2 pisang.. Lama tak makan.. Kak Dzana, macam mana dengan keputusan STPM? Dapat 100% tak?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin