Sunday, January 18, 2009

Prattha Puff Kentang & Carot

Inspirasi dari Dapur Impian @kak zai.. menggunakan roti canai segera jenama 'kawan'.. ubah suai inti.. melayan kentang yang dah mula mengeluarkan tunas ,carot dan isi ayam msk mcm inti karipap biasa n tambahkan sedikit daun sup n daun bwg....
buat 5 keping karipap giant...sebenarnyer sekeping puff ni boleh mkn 2 org..hahahaha.. kekenyangan anak branak.. pandai ibu msk.. puji anak2.. TQ Kak Zai utk inspirasi ini...

Sekeping roti canai, letak inti, lipat 2 n kelim tepi spt karipap, sapu kuning telor..
Bakar 200C selama +/- 25 minit





5 comments:

kakchik said...

sungguh menggoda sekali... dah la kita ni jenis yang suka makan karipap. sekali beli RM1 4 biji barangkali sama dgn 2 biji karipap kak zana tu, kenyang tak payah makan nasi tgh.

dZana said...

sekali2 buat mmg laris kakchik.. lebih2 lagi baru kuar oven..mcm tak cukup jer..

nurulhuda abu bakar said...

wah puff... ish ish, geram je tgk..

ala2 mcm kat secret recipe tu..

kakyong said...

Wah...leh akak try resipi ni. Mudah n pasti sedap. Idea yg bagus.

dZana said...

nurulhuda n kakyong

sedapp mkn panas2.. karipap XXL ni sorang boleh abis sekeping..
sekali2 tak pe..jgn slalu..nnti kembang badan...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin