Saturday, January 17, 2009

Fadilat Al Fatihah..usaha dan tawakal..


(From Dr. Fatma's tafsir Al-Quran class How to use the Surah Al Fatihah)
1. To make someone (YOUR Husband, your children) think of you all the time :
* Read the Al-Fatihah 14 times before going to sleep.
2. For terminal diseases:
* Read the Al-Fatihah 41 times and blow it in the water. Drink and take a bath with that water.
3. For the mentally ill:
* Read the Al-Fatihah 7 times while rubbing the person's head once in the morning and once at night, everyday without fail.
4. When in extreme pain:
* Read the Al-Fatihah 3 times and blow it in a glass of water and drink it.Then, read the Al-Fatihah while rubbing the area that is in pain.
5. For babies who cry at night or at any time:
* Read the Al-Fatihah 7 times while rubbing the baby's head.
6. For injury : ex: Cut, Bee sting, Bleeding, Finger got slammed by the door
* Read the Al-Fatihah 3 or 7 times, using your thumb, take your saliva from the "langit-langit" of your mouth and rub it onto the injured area.
All of the above INSYAALLAH will work with several conditions:
* Believe that the Al-Fatihah is the best "penawar" for everything
* Read it with full "khusyuk"
* Tawakal to Allah
* Use it with GOOD "niat" /intentions.
Untuk yg berhajat: (percepatkan jodoh, memanjangkan jodoh, dikurniakan cahaya mata, sembuhkan penyakit, elakkan dari malapetaka, diampunkan dosa dan sebagainya):
* Dilakukan pada hari Jumaat selepas sembahyang Asar sehinggalah masuknye waktu Maghrib.
* duduk menghadap kiblat
* lakukannya dgn khusyuk dan yakin yg Allah akan membantu kita
* Baca lah Ya Rahman, Ya Rahim, Ya Allah berulang-ulang sepanjang panjang kita duduk selepas sembahyang asar sehinggalah masuknye.waktu maghrib.
* Masuk sahaja waktu Maghrib, di kala the first "Allahuakbar" dilaungkan, terus lah angkat tangan dan berdoa kepada Allah yg
MAHA berkuasa dgn apa yg dihajati.
* Buat sebanyak 3 Jumaat berturut turut.
Mintak lah yg baik baik. Niat biar baik. InsyaAllah akan dimakbulkan oleh Allah. Wallahualam.

6 comments:

Tirana said...

Kak Zana...mohon izin nak copy artikel ni..nak simpan buat rujukan..

dZana said...

boleh saja tirana.. yang baik perlu dipanjang2kan..

kakchik said...

Bagusnya... kakchik pun nak copy juga. Kak Zana selalu tengok program dia ke?

dZana said...

jrg dpt tgok..kkdg n kebetulan jer kak chik.. slalu rushing..kurang masa nak mdengar n blajar benda2 yg baik2..bila ada kesempatan masa tu yg kene dihargai.. org kerja ni nak tunggu pencennnn kot bru boleh buat lebihh....hehehe

zie said...

MOHON COPY..TERIMA KASIH

zie said...
This comment has been removed by the author.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin