Monday, January 12, 2009

Kek Span Coklat

Kek untuk HB... hehehe birthday on 13 Jan.. awal sehari.. coz bila dah skool mmg buzy.. tak apelah.. yang penting ingatan dan doa.. mendeco.. hahaha...panjang cete.. kelako pun ada..yg penting dpt pujian melangit dr anak n HB.. Resepi kek span dari tokeh n cikgu kek yang terer tu Sweetlily(SL).. TQ SL.. rspi 100% menjadi, boleh dipercayai n angkut semua..TQ again..
Cream cheese tu..hehehe..bior lah rahsia.. tragisss..kene berguru lagik.. hana jepon tolonggggg...
Bahan-bahan:

4 biji telur
120gm gula kaster
1 camb ovalette -(tak letak pun tak pe..)
80gm tepung gandum
1tsp baking powder
20gm serbuk koko
65gm minyak jagung atau minyak masak atau butter yg di cairkan

Cara membuatnya:

1. dalam satu adunan, telur, gula dan ovalette di putar menggunakan kelajuan maksimum berwarna putih seperti ini, bila di angkat adunan tak jatuh ke bawah.
2. Ayak tepung, baking powder, serbuk koko masuk dlm adunan..
3. Terus masuk minyak. putar perlahan hingga adunan b'gaul rata dan sebati ,tuang dalam loyang berukuran 8".
4. bakar pada suhu 170'c - selama lebih kurang 30 /40 minit

6 comments:

hana said...

lorrr...ngapo tho kang? elok jerk nmpk kek tuh! nape ngan cream cheese? kita pon tingin gak nk wat kek nih yg nina punyer tuh kan.. sedap er kak kek nyer? leh list la...

Rafizah Nordin said...

k zana,raye cine ni bday kite...buatkan kek camni ye...heeee

dZana said...

hana.. buat cream cis msti kene boh lemon jus ke.. krim cis tu tak kembang pun.. cair gitu n tak leh nak guna nozel.. akak ikut sapa punya ntah.. lupa.. boh krim cis, gula n whipg krim..

dZana said...

fiza...wah dah ada oder nmpk nyer..hehehehe.. kalau nak yg strwbery kene ode dgn hana yerk...

hana said...

k.na, btol dh tuh bhn2 wat krim cis.. kita rasa, akak tak pukul sampai abih.. maksudnyer kan kene pukul sampai peak! mcm pukul putih telur tuh! klu terbalikkan tak jatuh..haaa...sampai cenggitu la..lemon jus tuh just nk kurangkan lemak cis tuh jerk..klu tk nk xpe.. buh la esen vanila ke... tk phm lagik leh tanya@email k!

CatlinaFly said...

sedapnye kek coklat akak..(ngencess....)..heh

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin