Tuesday, June 7, 2011

SARDINE ROLL

Assalamualaikum Semua!!......... jom bersarapan ringan dipagi selasa...

Bahan2 : Roti secukupnya dan inti sardine ..

Cara2 membuatnya :
1. Gelekkan roti supaya padat.. (mengelakkan serap minyak semasa mengoreng nanti)..
2. sapukan telur ditepi permukaan roti .. supaya roti tak terburai semasa mengoreng yer..


3. gulungkan ketat2.. kalau ada serbuk roti boleh jer golek2kan atas telur n serbuk roti ..
4. goreng dalam minyak yang panas sehingga kekuningan..

11 comments:

ijayuji said...

Salam kak! kalau tanpa serbuk roti ank dara kita suke, tp yg bujang tak suke jdnyer kita biasanyer kena buat 2 jenis 1 naked satu lagi berbaju hihihi

Nuridah said...

Salam pagi cikgu,

wah roti sardine,dh beberapa hari ini tekak nur pun mcm nk mkn roti sardine..mesti nk buat juga ni...sambal sardine pun sedappp...febret nur...satu yg nur tk suka lepas mkn sardin mesti nak gosok gigi 10 kali....hehehe.

mama Tiara said...

hmm sedapnya

Sue @ Nenie said...

Salam Kak Zana..Emm baru minggu lepas kite buat ni (tapi xmsuk blog, tak sempat snap)..Layan ngan kopi panas best ni...

Mas said...

bestnya tengok sardin roll tu....

pena rozie said...

Dah lame tak biat. Ni kene buat ni.

Diana @ Melley Mey said...

sedapnyaaa sardin roll tuu...

dZana said...

to ika.. klau kt umah akk ni tak kisah apa2 pun ika.. semua belasah jer..

To nur.. sama lah akk nur .. lepas mkn sardin msti kene cari mende yg masam2..

to mama tiara.. confirmm

dZana said...

to sue.. betul tu sue.. dgn kopi pahit2 gitew..

to mas.. bertambah best klau tau2 ada org anto depan pintu kan mas..hihihi

to rozie.. dah lama tak buat .. tu kene buat cepat2 rose..

to Diana.. cedappp

myda_ahmad said...

salam....jln 2 cni nk tgk2 resepi sardin roll nie...nampak sedap,teringin nk wtlah esok....mintak resepinya yea....

Nora Karim said...

Ala sedapnya.... terliur...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin