Friday, June 10, 2011

MASALODEH@VADAI

Makan2 yang dah abis kisah... tinggal gambar sahaja... buat sendiri memang muai.. esok nak beli kacang dhal lagi.. hihihi.. ada siaran ulangan la tu..

VADAI

SUMBER : NAZ RINN CHAN
Bahan-bahan:

250gm kacang dal
2 tangkai cili kering, dihiris halus
1 tangkai daun kari, dihiris
1/2 labu bawang besar, dicincang halus
1 camca teh jintan manis biji
1/2 camca teh garam, secukup rasa
Minyak untuk menggoreng

KAEDAH PENYEDIAAN:

1. Rendam kacang dal selama lbhkrg 4 jam.. sy rendam 1 mlm
2. Toskan air dan kisar kacang hingga halus, tak mengapa jika terdapat sedikit kacang yg tidak hancur
3. Satukan semua bahan di dalam bekas n gaul rata
4. Leperkan di atas tapak tangan yg di alas plastik yg disapu dgn sedikit minyak utk mengelakkan melekat.
5. Goreng di atas api yg sederhana.

12 comments:

Juwita Jamaludin said...

Salam kak favourite suami ita ni... Sedapnya mkn panas2... Dulu kalau pergi pasar mlm selalu beli

ijayuji said...

Salam cikguuu!!! sedapnyerrr! suke beli kat pasar2 kalau ada org jual nii makan panas2 sedapp! tp tu lah kdg beli ada terkena yg keras2 gituuu tak best dah nak beli lagi kalau buat mesti boleh ejas kan kan :D nak tempah! buat num ptg ni hihihi

Wanieyra said...

Salam...

lama tak makan ni.....teringinnya

Ayu said...

Assalam cikgu..
dah lama tak buat masalodeh ni..sedap buat kunyah2 petang2 minum tea o kurang manis..fuh sedappp..thank u cikgu for the wishes

♥LOVE2COOK♥ said...

Wahhhh salute you la kak! Love tau makan je, tak pernah buat...hehe! :D

~~zAnAfAhMi~~ said...

cikgu apa khabar? lama tak buat vade, masa kat slngor selalu mkn, kat sabah susah nak jumpa, kena buat sendiri nmpknya..

nOOrsha said...

lame x mkn vadei ni.. suke yg rangup2 gitu :)

dZana said...

to ita.. sama suami akk ita.. akk pun jadi suke ..

to ika.. meh ambik 2 ketoi.. akk beri yg garing2..

to wanie.. cian.. klau dekat boleh akk panggil dth umah kan.. hihihi

dZana said...

to ayu..ptg2 ni apa2 pun sedap ayu.. biskut kering celup teh o pun best.. hihihi..

to Love..tq.. saya pun kkdg mcmtu jugak..

to zana.. huu.. kene buat la tu.. buat sendiri boleh mkn panas2.. lagi best tau zana..

to noorsha.. same2.. suke yg garing2..

Nieza said...

sedapnya vadai tu kak....lama tak mkn nanti nk cuba jugalah....simpan resepi dulu yer..hehe

Amie said...

assalam,
halamak....vadai... sedapnya makan panas2...mintalah sikit kalu ada lagi he he he..dah ngences nih...

Selvam said...

aku tutup kedai lah zana

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin