Friday, December 26, 2008

Cream Caramel

uwaaaaaa.. tragedi betul buat puding ni.. mcm mimpi baik jer mlm tadi..subuh2 dah bersilat kat dapur..konon nak surprisekan aimman n syamira.. melapis dgn penuh kesabaran hehehhe... tapi bila dah msk cam dah hilang sabo lak nak mkn.. bila nak keluarkan puding tu.. alamakkkk.. pecahhhhhh.. bila postmortem.. acuan yg digunakan tu tinggi ..so puding tu mcm kene terjun bangunan 3 tingkat.. tak pe yang penting sedappp...betul ckp cikmin tu.. satu lagi lupa lak nak tanya cikmin melapis tu berapa minit..main agak2 jer.. TQ cikmin berkongi respi..rspi cambiasa ek..angkut dr dpur cik min....

Bahan:
5 biji telur
1/2 tin susu pekat
1/2 tin susu cair1/2 tin air
1/2 sudu besar esen vanilla
Sedikit serbuk koko
Caremel:
4 camca besar gula pasir dimasak dgn 1/2 cawan air
Cara:
1. Pukul telur hingga kembang
2. Masukkan susu pekat & susu cair
3. Pukul lagi hinggab berbuih dan masukkan esen vanilla
4. Bahagikan 2 bahagian-satu bahagian dicampur bancuhan serbuk kokoKukus berselang seli hingga masak kesemuanya.

3 comments:

hana said...

alamak! k.na dah buat dulu! tak leh jadi nih! hihihihi.....

CikMin said...

cik zana..lupa nak bgtau..agknyer klu ikut resepi asal..muat la kot loyang cik zana tu...sukatan cikmin wat tu dh bahagi 2..cikmin wat lam loyang love tu kecik jer..haaa...hana tu jap lagi..tertepek la kt umah dia...tp dasat la kan..pagi2 dh mengkeremel...tuk bfast ke tu?

Rafizah Nordin said...

mcm besh sangat cream caramel ni.rase cam nak cube jugak nih hehehe pantang tengok...nak saje kite ni...
klu ikut betul2 resipi tu kene pakai loyang berape cm?xmo la cream caramel ku nanti jatuh merudum mcm lompat dr tingkat 3 gak, hahahah

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin