Sunday, December 21, 2008

Choc Egg Pudding

Mencuba rspi Kak Fida dari MyResepi. Nmpk ramai yg dah mencuba..rasa teringin pulak..kebetulan bhn2 n ada n mudah saja..mcm hazila.. tukar kpd bakar cara cis kek..TQ Kak Fida..
Bahan-bahan ( 5-6 orang )
250 ml susu segar
2 sb serbuk koko
3 sb gula halus
2 biji telur
mangkuk puding yg kecil2 atau ramekin
Cara-cara
1. Panaskan kukusan. /bakar 180C 25 min
2. Satukan susu,koko,gula dan telur di dalam sebuah mangkuk dan dikacau hingga gula larut.
3. Tuang adunan ke dalam mangkuk puding yang kecil 3/4 penuh.
4. Tutup mangkuk berisi puding dengan aluminium foil.
5. Kukus selama 20 min atau hingga masak.
Puding siap untuk disajikan.Sedap juga dihidangkan dgn ice-cream vanilla jika suka.
***Dalam cara2 step 4,klau tk tutup dgn alum foil pun boleh jugak tapi penutup kukusan hendaklah dibalut dgn kain.Puding ini jenis yang lembut,tak sesuai dibubuh dlm bekas yg besar kerana tk boleh dipotong

4 comments:

Tirana said...

Ha'a la Kak Zana, bahan2nya mudah dan cara buat pun senang..Nanti nak cuba jugak la..Kalau letak dalam acuan lompang, agak2 boleh tak kak?

dZana said...

tirana klau kukus boleh tu.. coklat tuh boleh kurangkan sikit.. rasa pahit sikit nnti.. boh sikit esen vanila.. selamat mcuba..

Rafizah Nordin said...

nnt nak try sekali lagi.bakar plak lah...buat aritu mcm tak puas ati je...tp nnt tu x taulah biler,hehehe

CatlinaFly said...

wiwaa...nampak sedap..bila nak buat ni ek.. :) love choccies!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin