Wednesday, July 29, 2009

Ubi Gorengggg...

Ubi goreng pun nak masuk bloggg..memang gilossss ... tak da cerita & aktiviti yg menarik nak dikongsi.. selain cerita ubi goreng ni kot.. rasa tak sabar menunggu hujung minggu..bukan nak bersoping tapi nak melangsaikan beberapa menu yang sedang bersarang di kepala nih.. gara2 mengendap dapur kaki msk.. first ..dah terasa nak mkn soto pulak..hana yg stat tayang soto rasanyer ...pas tuh ros onigiri pulak tayang soto BP pas tu ita pun ambik bahagian dgn soto muar.. mmg ngences bebenor nih.. soto satu hal.. hal-hal lain pun ada jugak.. esok baru khamis... lama nye nak tunggu hari sabtu... jom makan ubi goreng cicah sambal tumis mmg best.. tapi kusss semangat.. malass nyer.. so layan dengan sambal kicap jer.. ubi mentah sumbangan kak kiah n lili.. tq geng...

8 comments:

Mima's Oven said...

salam dzana, akak teringat masa akak kecik2 dulu bila tengok ubi goreng dzana ni... arwah mak akak suka goreng ubi dgn ketumbar jintan...sedap makan panas2 kan..

blogresipi said...

Ubi goreng kite pernah makan dolu2... tp sedap tau.. cicah ngan sambal kicap tue memang dgn pinggan2 skali terangkat... best2...

hana said...

uwaaaaaaaaa.... kijam kijammmm!!! tlg cabutkan kat umh mak kita 5 pokok kak yer! kang dpt la kot setengah guni! uwaaaa nk balikkkk!!

Watierman said...

Sedapnyer ubi goreng...makanan org lama ni...hihihi..rebus pun sedap time2 hujan...buat bingka lagi lah sedap...nak nye pulak letak gula merah...meleleh air lior dibuatnya!!!

Chik Mi said...

kakkkk nak ubi goreng skit

cikwan said...

sedap jugak i kak zana makan time panas2,ader cicah lagik...tengOk jelly kelapa kt bawah tu tingat lak kt mak di kampaOng.mmg suka buat ni kalauu saya balik..heheh

dZana said...

mima's oven
mmg lebih sedapp klau ada ketumbar bagai.. mak2 dulu goreng ikan pun dgn ketumbr jintan..

Ijan
menu patrotik nih ijan..ada sejarah dolu2..hehehe

Hana
tak pe.. jgn ngences menda2 cam ni..ngences menda2 lain ek..

Watie
klau rebus pekene smbl tumis..air kopi..hujan2 pulak tuh.. mmg bestt tau..bila ujan tak da ubi pulak..uwaaaa...

Mimi
Jom.. mkn sesama..ada lgi lum greng dlm peti ais

Cikwan
semua ingat kg n mak bila tgok ubi ek..nostalgia gitu.. uwaaaaa..

Mama @wisy said...

really johorian.. harus ada sambal kicap

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin