Friday, December 2, 2011

Stir Fried Bok Coy with Crispy Garlic

Lain kali bawang putih tu kene cincang halus2.. goreng cepat2.. sebab bawang putih cepat hangus.. menu dah lama ni.. kemas2 folder terjumpa pulak pic ni.. Resepi AlongRoz.. along guna baby kailan.. saya sudah tersalah beli sayur.. bokcoy pun sedap jugak.. Tq AlongRoz

STIR -FRIED BABY KAILAN WITH CRISPY GARLIC
By: Roz@HomeKreation

BAHAN2:
Sayur Baby kailan/saya guna bokcoy
1 bj Cili Merah - hiris
6 ulas Bwg Putih - cincang halus
2 sb Sos Tiram
saya tambah udang
Minyak

CARA2:
1. Panaskan sedikit minyak & goreng bwg putih sehingga garing.
Angkat & ketepikan
2. Tumis cili merah /udang dlm minyak selebih nya tadi selama seminit.
Masukkan sayur kailan & sos tiram.
Kacau sekejap sahaja, jangan sampai sayur terlebih layu.
Hidangkan & tabur bawang putih rangup.

12 comments:

AZLITA AZIZ said...

salam Jumaat dzana..

lauk ni nampak ringkas dan mudah aje penyediannya..

nanti ita nak cubalah!
terima kasih berkongsi...

HALAMANKU said...

Salam kak Dzana.. memang sedap masak sayur goreng stail tu... mmmm memang sedap....suukkeeerrrr...

Puan Ros @ Sinaranmenu.blogspot said...

Salam dzan.Ini sayur kegemaran anak kak ros yang no 2.Dia suka sangat

Amie said...

Selamat pagi dZana,
memang sedap sangat kalau masak cara begini...wangi je bau bawang putih, makannya pula semasa hidangan masih panas, ratah aje pun sedap ye dZana.

Liza said...

salam zana....mmg nmpk sedap pun lauk ni walaupun smple jer bhn2 dia kan...Liza pun nk try jugak la nnt...hihihi

HomeKreation said...

Bila dah kena panggil tu memang laju jer Along datang.... maceh hantor sepinggan kat Along ya. Garlic tu mmg kena cincang halus2 baru lah rangup tapi takpa, camna pun rasa tetap sama kan.

maz said...

kita puu biasa msk sawi cina ni mcm ni..letak tauhu jepun..meratah spngan pun leh hbiss..sdpp kan kakk..nk2 ada bwang ptih tu..lgi laa..mkn nga nsi pnas2..pastu ada ikan msin skit..ckup dahh..laporr la plakk kakk sjuk2 ni..kripap dh hbis 3 bjik ni..hehee..

cik cek said...

Sayo fav family kak cek ni....anak dara kak cek paling suka sayo ni...bolh ratah je cam tu...

Nieza said...

nieza pun suka msk bak choy gini..sedapx2..:)

Nur-nba said...

Ringkas dan mudah.. Boleh cuba nanti..

rahel said...

Salam dZana...suka juga makan sayur yang camni..ada udangnya..sedap.

quinnie said...

wah sedap ni kak...saya suka tumis simple cam gini..tabur lak bawang putih..sorang je saya boleh perabihkan..nyesal lak tak beli bakchoy kat pasar malam tadi...huhuhu..

kak zana ahli forum myr jugak rupanya....tak tau la ada terjembung dgn akak kat forum atau tak..tapi saya guna nick yg sama...memang best borak2 kat forum dulu...skang dah tak dek pun forum tu...hehehe

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin