Sunday, May 22, 2011

CHOCOLATE RICE MUFFINS

2 biji muffin dengan segelas milo hangat ... burrrrrppp... Alhamdullillah... resepi Mamafami yang dah lama disimpan.. menggunakan bahan2 yg seadanya di dapur.. huuu.. bahan2 utk baking dah kering kontang.. harap2 minggu depan dapat lah masa untuk shoping2 apa yg perlu.. TQ Mamafami untuk resepi muffin ini.. saya suke muffin ni..

CHOCOLATE RICE MUFFINS
Sumber : MamaFaMi

Ingredients :

2 cups all purpose flour
2 tablespoons baking powder
1/2 teaspoon salt
1 cup sugar / saya guna 3/4 cup saja
1 cup fresh milk
4 tablespoons margarine - melted
1 large egg - lightly beaten
1/2 tablespoon vanilla essence
Enough chocolate rice

Method :

1. Sift flour, baking powder and salt. Add sugar and stir with a whisk to mix.
2. In another bowl, add fresh milk, melted margarine, egg and essence. Mix well using a whisk.
3. Pour the mixture into the dry ingredients and mix using a mixer. Do not over mixed.
4. Spoon the mixture into the prepared tin lined with papercups till 3/4 full.
5. Bake in a preheated oven at 180 C for 20 minutes.


7 comments:

Chik Mimi said...

kak na cayang kite ada bahan tapi M besaq tu boleh kirim ke akak heheheh lama dah tak memuffin

izahdaut said...

waa.. suke la mapin ni nampakgebu gitu. coklat rice tak de la nak memapin. kena tuko coklat cip la kot no. boleh no?

Umm Mymoonah said...

Soft and fluffy muffins, looks yummy.

Diana @ Melley Mey said...

yg nie diana pun lom pernah buat lg.. nmpk sungguh sedap... gebu jer kan

Naz said...

Kak Zana...nak mapin 5 ketul..heheheee..

MamaFaMi said...

Wah... dah buat muffin ni ye.. Mama yang tak berapa nak suka makan muffin pun, suka makan yang ini tau... Thanks for trying ye...

Amie ~ Salami Simon said...

assalamualaikum,
wow..muffin, sedapnya...
lama tak berkunjungan... sihat ke? amie nak bagi follower award utk na, sudi ambil ye di dapur amie...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin