Saturday, March 27, 2010

Berlawan Senyummmmmmmmm....

yessss...projek smlm... menjadi jugak akhirnya.. mcm buat experimen pulak eh.. celik mata hari ni trus buka dapur knor.. saya pun mcm k nor jugak.. hihihi.. tanpa kepastian menjadi atau tak terus gamble utk buat 2 adunan coz melihat kuantiti tepungnya hanya 125 gm.. ahhh.. melambak lah jawapnya.. siapa nak makan ni.. huuu.. anak2 ku memang tak layan kuih2 mcm ni.. kebetulan ada prgrm maulidur rasul di sekolah smlm.. dptlah kawan merasa apam mekar ku ini.. sesiapa yg belum mencuba.. bolehlah ambil bahagian yer.. mcm2 perasaan ada.. teruja.. debak.. debuk.. mekar ke tidak apam aku ni.. hihihi.. resepi K Fida MYR n CP dari dapur Knor Secubit Garam.. TQ kak....

Bahan2.
  • 125 g tepung gandum*
  • 1 sk baking powder* (*ayak bersama)
  • 115 g gula halus
  • 1/2 sk penuh ovallete
  • 4 1/4 sb susu cair
  • 1 biji telur - A
  • 1/2 sk esen vanilla
  • 1 sk choc. pes (akak guna 1 sb koko dibancuh air jadikan pes)
  1. Panaskan kukusan.Sediakan papercup beralas mangkuk alum.
  2. Pukul semua bahan kecuali choc pes hingga sebati dan pekat.
  3. Adunan dibahagi dua dan bubuh choc pes pd satu bahagian.
  4. Bubuh adunan berselan-seli dlm papercup yg tersedia hingga habis.
  5. Kukus hingga mekar selama 10-15 min dgn api kuat.
  6. Sejukkan kuih dan boleh disajikan.

2 comments:

Nur said...

salam kak zana
ingat berlawan senyum dengan sape. cantik n gebu kuih tuh. posto posto

~sall said...

huuuuuu....gebunye. kita buat xjd la. entah apa silapnye.....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin