Thursday, April 15, 2010

Roti Jala..

yehhhhhh... pekene roti jala pulak..masa makan rehat tadi terpandang kari daging makcik kantin kat sekolah.. lepas selak2 n tgok rupa .. kari ni mcm memenuhi ISO tekakku ini.. bungkus kak RM3.00 .. balik sekolah terus godeh2 kat dapur .. sebelum tu selongkar dapur Maz dulu.. mengancam sungguh roti jala dia... akak punya ..hahaha .. boleh lah.. rasa tetap ada .. rupa ???.... resepi CP dari dapur Maz.. tq Maz n Tulip MYR...

Sumber Resipi : Tulip (Myresipi)
Bahan-bahan ( 4 org )

  • 2 cawan tepung gandum
  • 2 cawang air
  • 5 sb susu tepung
  • 1 biji telur
  • beberapa titik pewarna kuning - kita letak warna pink & hijau
  • 1 st garam - kita buh 1/4 sdu kcik je

Cara-cara

1.Masukkan semua bahan dalam blender. Blend hingga semua sebati.

2.Perap dalam 1/2 jam. Sediakan kuali & acuan roti jala untuk menjala di atas kuali leper.
(kita perap 10 min je, nak cpat)

3.Jala dengan api perlahan lebih kurang seminit. Boleh dimakan dengan kari ayam.

5 comments:

CatlinaFly said...

nak nak nak nak! :) faveret sy nih!

Watierman, rmanbkr said...

Baru jer buat minggu lepas dah rasa nak buat lagi...tergoda sungguh!

indahhouse said...

Salam kak zana,
Gulp! bru bekfes,terasa lapar lagi la kak...rajin kak zana menjala... :)

~~zAnAfAhMi~~ said...

favorite anak akak ni...

Azita Zain said...

lagi mengancam roti jala ijau ni! kalu gitu jom ar kita tukar2 ngan blueberry finger bun tu!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin