Thursday, February 21, 2013

SERIKAYA PULUT

 Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..
Sekaya/Serikaya/ Egg Custard..  yang sangat sedappp (tekak saya ye..) lemak2 dengan manis yang sederhaha.. sengaja saya kurangkan sedikit kandungan pulut kerana nak menikmati lapisan sekaya sepuas2nya... terima kasih kepada LISA pemilik blog MY LEMONY KITCHEN... kerana sudi berkongi resepi.. resepi boleh klik di SINI..



17 comments:

Sury Abil said...

Salam singgah sini...tgok kuih tu terus terjah...lama nya dh buat..:-)
Kemas je potongannya..:-)

Lisa H. said...

Yay ....kuih jadi
I pun lama tak makan...

Thanks for the link :D

hana said...

Waduhhhhh sgt suka kuih ini... Lam famili ni hanya danial jer yg suka mkn... Tuh yg mls nk buat! Grrrrr

Amie said...

Cantiknya....salah satu kuih kegemaran ni!

Rohah said...

kuih peberet ni kak...nammpak sedap sgt tgk kuih akak ni

KakAsma said...

menyelerakan sungguh tengok kuih nie
akak nak try la buat nanti..tapi macam Hana kata nanti makan sorang sorang lak..hihihii

LinRosly said...

Assalamualaikum Hana :D
Apa khabar? Lama sangat Kak Lin tak berkunjung kesini...Kadang kala masa tak mengizinkan...tapi bila Kak Lin berkunjung ke sini Hana hidangkan Kak Lin dengan Serikaya Pulut yang sedap sangat ni...Terima kasih Hana...Muaaahhhhhh

Shiela said...

Assalam.. my fav kuih ni.. nanti nak cuba gak resepi ni..

ummiaisyah said...

salam..kak zana...amacam..sambil ronda2..sambil siapkn soklan..mesti dh siap tu..soklan dh ada kan?.. cuma nk edit2 sikit2 je..hehehehe
arini buat kuih apa plak? jgn lupa pos k perak sepiring..muahahahaha

zila norazila said...

Sedapnya...zila klu beli slalu x cukup..brebut dgn ank..tggu mood rajin bru boleh buat nie kn..

Qasey Honey said...

antara kuih fav QH ni...sedpnya kalau dpt mkn yg bhgn atasnye tu..hehe...

A.L.M. said...

Hi I'm Ana from Fooduel.com. It is a site in which users vote recipes
from 1 to 10.

There is a ranking of the best recipes and a profile with your voted recipes. Each recipe has a link to the blog which belongs the recipe. This way you will get traffic to your blog

It's easy, fast and fun. The best Photo recipes will be here.

I invite you to enter, add your blog and upload a recipe with a nice photo.

We would love that you participate with some recipe like this.Look Amazing!

Regards

http://www.Fooduel.com

aziejaya said...

As salam. saya mmg suka mencuba kuih ini walaupun anak anak tak suka. Saya ingin mencari sehingga berjumpa dg yang betul betul sedap pada selera saya. Setakat ini saya telah mempunyai satu resepi seri muka yang sangat sedap. Insya Allah, akan cuba yg ini pula ya

siti sabri said...

Salam perkenalan...suka makan kuih ni..tp.bila buat selalu je kureng mjadi...itu yg takut nk buat lg.....apapun yg ni nampak cantik je bila dipotong....

priorityisyou said...

sdapnya cuma syg kat rmh sy hanya sy seorg aje yg mkn...

zana fahmi said...

Assalammualaikum cikgu Dzana, amboi..lama tak dtg sini sampaikan org tu dah lupa kat akak kot?
Lama tak dpt mkn kuih ni, malas nak buat, nak beli takde yg sedap.

Qasey Honey said...
This comment has been removed by the author.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin