Sunday, August 9, 2009

Butir Nangka @ Bubur Candil

Hari nih.. mcm hari mkn sedunia.. dari pagi santak ke mlm.. esok sekolahh... selepas ni dapur ini tentu kurang brasap.. asal usul rspi ni dari dapur Ijan.. lepas tuh melanda hingga ke dapur hana di jepun n ika di bangkok.. n rasanyer.. ada lagik.. tpi tak ingat sapa tuh.. jgn kecik hati yer.. hari ini tak sangka pulaqk ada org sekampung juga mengentel tepung pulut nih.. walaupun berlainan versi.. Anawahid kau kene cuba versi ini pulak tau.. walaupun rasa nyer sama tpi bila mkn "speed" nyer berlainan.. mungkin kerana bentuk aerodinamik nyer tuh ..kihkihkih.. tq ijan kerana akak tiru rspi ijan lagi.. rspi tak pe kan.. jgn perut tuh ..tak mou...ampunnnnn...

6 comments:

eriey said...

wahhh..lama x mkn butir nangka..bln pose bru ade,tu pn kalo ade..bestnyer....

blogresipi said...

Wah dia pakai teori aerodinamik lah pulak.. kalo tercekik sama jer ngan teori candil tuh kak. hehehe... nie betol ke tak mo jangkit tang perot nie? betol? anda yakin dgn jawapan anda? hehehehe...

CT Delima said...

sekali2 layan bubur ni mesti sedap kan... ni yang macam nk masak jer zana hehehe

Watierman said...

Sama tak rasa dia dengan bubur chacha?

Chik Mi said...

hahahaha sama la pulak soklan ngan k watie. kakkkk sihat ke?

CatlinaFly said...

my feveret selain dari bubur chacha ;)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin