Friday, August 16, 2013

KEK LUMUT

 Assalamualaikum  dan Salam Lebaran ... mood raya lagi.. 
mencuba kek yang lemak2, lembut2 , lembab2 n  boleh lemu ( bahasa jawa) kalau tak beringat ..

RESEPI KEK LUMUT
resepi asal : dayangjack.blogspot.com
sumber 1: AlongRoz.blogspot.com
sumber 2 : hanamemories.blogspot.com

Bahan-bahan
  • 1 cwn Tepung Gandum*
  • 1 cwn Horlicks* (* mixed)
  • 3/4 cwn Gula
  • 250g Butter
  • 4 biji Telur Grade A
  • 1 sb Pandan Paste
  • 4 sb Serikaya
  • 1/4 cwn Susu Pekat
  • 1/2 cawan nestum kisar - hana tambah
Cara-cara
  • Pukul butter & gula sehingga putih & kembang.
  • Masukkan telur satu persatu sambil di pukul perlahan.
  • Masukkan susu pekat, serikaya, pandan paste & pukul rata setiap campuran.Masukkan tepung campuran horlicks.
  • Tuangkan ke dlm tin@loyang yg di lapik & di'gris'. Tutup loyang dengan aluminium foil dan kukus 3 jam dgn api sederhana. (hana kukus 2jam setengah shj)



6 comments:

Rose Azadir said...

Hi…saya blogwalking kat sini. Jemput datang ke blog saya yer http://ibu2ahmad.blogspot.com

inahar ali said...

SHRMZB wat cikgu dzana sekeluarga..kita pun wat kek lumut gak raya ritu..hehe!

ummiaisyah said...

amboi..nk tiru dr gak la...SHRMZB..hehehehe...sy pon buat gak kek lumut aritu..tp resepi lain...peh tu dia bantatt...menci-menci taw...merajuk setaun ngan kek lumut..muahahahah

maicun said...

bestnya...lama dah simpan resepi...x jugak buat2...huhuhuhu

Rohah said...

Sedap sgt rasanya...tp x pernah buat lagi

Lyza said...

Assalamualaikum kak zana.. lama lyza x singgah ke cni..btw selamat hari raya aidilfitri buat akk n famili ye.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin