Friday, August 3, 2012

PUTU MAYAM

Salam Ramdhan ... teringin sangat nak makan putu mayam.. nak ke bazar ramadhan.. rasanya tidak lah buat masa ini..  teringat pulak masa promoter kt carfour buat promosi produk faiza menggunakan bihun faiza utk membuat putu mayam.. bagi saya yang malas ni mmg tidak mengecewakan dari segi rasanya.. dalam sebungkus ada 8 keping bihun.. saya masak 3 keping utk makan 4 orang.. rasanya setakat ini.. bihun faiza jer yg sesuai utk buat putu mayam ..jenama lain saya tidak pasti.. niat saya untuk berkongsi yer.. saya membeli sendiri bihun ini dan tidak mdapat sebarang bayaran untuk maklumat ini.. hihihi..

PUTU MAYAM SEGERA
( untuk 4 org makan)
Bahan2
3 keping bihun faiza ( sebungkus ada 8 kpg)
kelapa parut secukupnya
gula merah secukupnya.
Cara2
1. Rendam bihun lebihkurang 15 minit
2. Toskan dan kukus lebihkurang selama 10- 15 minit
3. Dihidang bersama gula melaka dan kelapa parut.. siap

11 comments:

Amie said...

Alhamdulillah.... sudi kongsi resepi putu mayam! Dah berapa puluh tahun tak makan putu mayam tau... dulu masa kecik2 selalu beli dengan India yang jual keliling kampung naik basikal, 15 sen atau 20 sen harganya satu.

indahhouse said...

Salam ramadhan kak zana,
sedap dimakan dgn kuah serawa tu,kak. yum!
bagus produk ni. :)

Norzie hany said...

Sedapnya.terima kasih sudi berkongsi resepi.

nOOrsha said...

Wah x sangka putu mayam leh gnti ngan mi..yela sbb putu mayam pun dr tepung beras kan..sukaaa...nyumnyum

Mas said...

wahhhh kak..
boleh yerk putu mayam diganti ngan bihun..
mas suka dan selalu beli jerk...
tima kasih berkongsi idea yg bernas ni..

ijayuji said...

Salam kak zana!!! eh? ada yg instant punya??? nak carikkkkk balik nantiiiii!!! sedappnyaaaa!!! dah berbelas tahun tak mkn putu mayam ni tauu! dulu2 ada motor bai masuk jual tp sejak2 ada kes terus tak beli lagi n tak jumpa dah org jual putu mayam ni kat mana, sedapnyerrr! mengidam sudahh niii huhu

Rohah said...

kalau macam tu, senang je lah kan..bolehlah buat juga di rumah kalau macam ni..tq kak..

wisata outbound malang said...

Nice blog :)
salam kenal sobat :)
di tunggu kunjungan balik.nya ya !terimakasih ...

LinRosly said...

Assalamualaikum Zana :D
Resepi ni membuatkan Kak Lin teringat masa dulu2 mak Kak Lin suka beli di Pasar Malam..tapi sekrg susah nak cari org jual putu mayam ni..

Alhamdulilah resepinya ada disini.
Terima kasih Zana.

Nur-nba said...

Anak saudara Nur suka putu mayam..Lama memang tak makan..:)

caramenjadiagentricajus said...

sekate

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin