Tuesday, September 8, 2009

Biskut Kacang Mazola

Sambungan.... projek hari Ahad lepas di kg.. selepas sarang semut.. resepi main agak2 je.. kat kg mane lah ada library cyber yg nak dirujuk..
Di bawah ni resepi yg sebenar untuk rujukan .. CP dr dapur Hana.. tq...
Bahan-bahan
200gm tepung gandum
200gm kacang tanah-goreng tanpa minyak dan kisar halus
100 gm gula -kisar halus
1 botol kecil Minyak mazola/secukupnya
Kuning telur


Cara-cara
Di dalam mangkuk besar gaul sebati tepung, gula dah kacang kisar.
Tuangkan minyak mazola sedikit sedikit dan uli adunan hingga menjadi doh yg lembut.
Bentukkan doh mengikut citarasa dan susun didalam loyang yg telah di lengser dgn mentega.
Sapukan atasnya dgn kuning telur dan bakar didalam oven hingga masak kekuningan.*hana bakar suhu 160 selama 15-20min.

4 comments:

geraugebang said...

macam kupu-kupu, baik cepat simpan dalam balang, karang terbang pulak. he he he

Chik Mi said...

salam kak na alamak mazola dah sampai Bp ler

cikwan said...

kak,laku la lplk sekut ni ramai dah buat..saya x menat sgt..hehhehe kalau mak saya sukala mazOla ni.

blogresipi said...

Sedapnye mazola..kalo time raya tak makan biskut ni cam tak lengkap jer.. ehem...intro2 je tue..mintak sebalang kak zana! hehehe

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin